Hallo, habe ein Problem mit einen Merkur Disc 2000.
Gerät hat ein paar Jahre trocken gestanden. Bei Betriebnahme Gestört Lampe leuchtet. Leere Batterie ausgelötet und neue im externen Batteriehalter richtig rum eingelötet. Oft gemacht.
Trotzdem leuchtet die LED defekte oder fehlende Batterie. 3Volt Spannung kommen auch an. Habs auch auf der Rückseite der Platine gemessen.
Was ist defekt ?
Wäre für eure Hilfe dankbar.
Weisse CPU Batterie tausch
-
Grenadier -
6. Dezember 2019 um 22:52 -
Erledigt
-
-
Schreibe mal den User "fraehnky" an.
Aber bitte hab etwas Geduld.Grüße
Mike -
OK werde ich machen.
-
Du nutzt die falschen Batterien.
3 Volt sind ja auch zu wenig, hier gehört eine 3,6 Volt Lithium Batterie rein.
-
Ja Du hast Recht. Habe es auch rausgefunden, die neuen AA Batterien waren ein bisschen schwach. Habe andere reingetan 2x 1,6 = 3,2 Volt damit konnte ich resetten. Jetzt läuft er wieder. Was 0,2 so alles ausmachen können.
Vielen Dank -
Da gehört immer noch eine 3,6 Volt Lithium Batterie rein.
Alles andere ist Pfusch, und kann zu Fehlfunktionen führen. -
Hallo, ik heb een Disc 2000 en het probleem is dat de 2x AA-batterij niet goed is. Ik ga naar dit forum. Ik heb vorige week
een lithium 3,6 volt reset geïnstalleerd ?
Zijn er twee schakelaars, één met een linkse en rechtse schakelaar, en daaronder een druk-/klikschakelaar?
Reset de schakelaar tegelijkertijd in de juiste volgorde.
Bedankt
wanted a manual schematic Merkur Disc 2000, give me a PDF Daniel ? -
Beste Bart123,
opzich dacht ik dat ik redelijk nederlands begrijp, maar ik snap hier helemaal niet wat jouw vraag is...
Een handleidung als PDF vind jij hier van de Disc 2001, het verschil is alleen dat de 2001 papiergeld kon aannemen de 2000 niet:
https://www.geldspielfreunde.de/forum/index.ph…1008#post261008
https://www.geldspielfreunde.de/forum/index.ph…0933#post260933
De download is eerst naar 10 inbrengen vrij geschakelt, of jij moet even de admin Olli vragen of die jouw vrijschakelt.Er moet in ieder geval een 3,6 lithium in de CPU...
Als de batterij gewisselt is moet de gokkast initialiseerd worden met een stekker.
Zie hier ook dit filmpje tot 2:30:
https://www.youtube.com/watch?v=XQ6fwPGnHnM
De kleine silveren knop links is voor de spelteller terug te zetten op 0.
De witte schakelaar is de service-/deurschakelaar.Groeten
Frank -
Thank you Frank,
I cannot good english, I have a problem with the Disc 2000
Tomorrow I have hope the Lithium accu 3.6 volt and install it extern on holder,In het Nederlands, ik heb wat problemen met de disc 2000, geen led op de cpu midden, enkel de muntproever leds
Reset heeft nog niet geholpen, 2 batterijen geoxcideerd dus dat werkt al niet
Morgen komt als goed is de lithium accu 3.6 volt,
Geen verlichting achter de deur en veel zwarte lampjes die ik moet vervangen
Ik laat morgen wat meer weten, alvast dank grts
Bart -
Als de batterij gewisselt is moet de gokkast initialiseerd worden met een stekker.
Zie hier ook dit filmpje tot 2:30:Ik heb geen stekker, hoe kom ik hieraan ?
greetings
-
Hoi Bart,
gelukkig is het voor mij ook makkelijker in het nederlands.
De 3,6 lithium batterij ist geen accu.
Dus zo iets moet jij bij voorbeeld hebben, dat zijn ook de originele die er in zatten:
https://www.ttt48.de/batterien/indu…e-ableiter.html
De stekker verkrijg jij hier bij verschillende users, dit is een stekker die hun zelf gemaakt hebben.
Jij kan ook een normaal kabeltje nemen en de pins 7,14 en 20 met elkaar verbinden, maar met een stekker is dit natuurlijk makkelijker.
De stekker verkrijg jij in het andere forum geldspielfreunde.de bij de user Boeing-Tom bijvoorbeeld...Maak even a.u.b. een foto van de CPU met de leds en van de binnenkant van de gokkast dan is het makkelijker te zien...
De fotos kun jij hier onder "Dateianhänge" bijvoegen.
Misschien zien wij al wat er fout is...De zekeringen van de witte voeding (achter de muntproever) heb jij al gecontroleerd?
Er is een zekering die geen led heeft, dus even de zekeringen er uitnemen en met een metertje testen.
Sorry voor fouten, ik ben geen nederlands native speakerGroeten
Frank -
Hoi Frank,
Dank voor uw bericht
Ja ik heb de Saft 3.6 volt besteld, verwacht ik vandaag of morgen
Ik heb een mono batterijhouder mee besteld, zodat ik deze alleen maar aan de 2 - en + pool draden hoeft te solderen, dus extern.
ík heb alle zekeringen in de hele kast gecontroleerd en los door gemeten, en deze waren goed
Ik zal meer foto s maken en posten als ik de Saft heb en heb geinstalleerd,
word vervolgd -
In afwachting van PDF voor mijn Merkur Disc 2000 heb ik 1 vraag
Ik wil de lampjes vervangen omdat ze zwart zijn en of kapot, worden te heet...
Kunt u zeggen welke lampjes erin moeten is dat 6 volt 2 w ?
Is led ook mogelijk ? type ?
Dank u
-
Beste Bart,
ja het zijn 6V/2W lampjes:
https://shop.thepinwitch.com/Flipperlampen-…mpe-GE-555.html
Ik heb deze nog nooit vervangen met LED dus deze vraag kan ik jouw niet beantwoorden.
Groeten
Frank -
Dankjewel Frank
In Nederland ook die prijs
ik zou eigenlijk LED willen, minder warmte minder stroom
En de 3.6 Saft batterij komt morgen ........
-
Frank,
Uw bericht;
Als de batterij wordt gewisseld, moet de gokkast worden geïnitialiseerd met een stekker.
Zie hier ook dit filmpje tot 2:30:
https://www.youtube.com/watch?v=XQ6fwPGnHnM
De kleine zilveren knop links is voor de spelteller terug te zetten op 0.
De witte schakelaar is de service-/deurschakelaar.Groeten
FrankIk heb geen data bank in Disc 2000 dus reset met de saft batterij met houder hoop en denk ik goed komt ? ... die morgen komt
-
Hoi Bart,
wacht even tot de batterij er is, dan zien wij verder...
Groeten
Frank -
UPdate,
Hallo Frank,
Batterij verbonden vandaag maar helaas 3.6 volt gemeten maar geen 5 volt op de print ,,,
nog geen led op de cpu printplaat
mogelijk doordat
Ik ontdekte voeding print rechts brand schadesoldering 5 volt lijk ook niet goed, dus ga ik door solderen
ik zal nog foto maken.
Bart
-
Hoi Bart,
ja stuur aub een foto dan is het voor mij makkelijker.
Wat er ook nog zijn kan is dat de Zenerdiode (D131) rechts beneden op de CPU niet goed is.
Met een Metertje even doormeten of deze Diode in een richtig doorgaand is en in de andere richting blokkeerd. (zie PDF)Als die in ale 2 richtingen doorgaand of blokeerd is dan moet deze uitgewisselt worden...Groeten
Frank -
Hallo Frank,
Dank voor uw antwoorden.
Het is erger dan gedacht, de voeding was kapot en verbrand bij lanpen kontrole"" de condensator was verbrand, en een print spoor tbv de reset voor de CPU
Middels is de voeding print hersteld (techneut) en morgen word deze getest en hopelijk alles goed gaat,
Ik laat het nog weten, ook voor iedereen hier altijd handig te weten hoe en wat en de oplossing, we leren nog steeds

Groet Bart
-
Jetzt mitmachen!
Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!