Weisse CPU Batterie tausch

• Ik heb nog nooit zo n kast als deze gehad dat ik niet weet hoe deze buizen kan verwijderen om te kijken naar de sensors,het staat ook niet in de manual

ik heb enkele sensors gezien, in een zwarte houder en even schoon gemaakt met wattenstaafje al waren ze niet echt vuil

ik ga er vandaag weer mee aan de slag

• He frank,

Ik zie nu de foto s pas, no hartelijk dank hiervoor

* ik zag 1 munt van 10 cent in de 1 euro buis liggen, dus fout, die er eerst uit halen

mogelijk dat de sensor s daar vuil zijn dus deze ga ik gelijk schoonmaken

overigens is de 5 mark buis niet aanwezig, misschien ook niet erg, ik heb de bodem daar even afgedekt (dop) al zag ik geen sensor

word vervolgd

• Hallo Frank,

Ik zoek nog schema van de CPU deze staat niet in de manual

Heeft u of weet u een pdf hiervan ?

Het gaat om 6 lampen aansturing en ik zie geen schema van de CPU in de manual,

Hopelijk weet u er 1 ? in 1 transistor was kortsluiting toch graag een schema CPU board

Groet Bart

• Hoi Bart123,
    de schema is er niet, dit is het bedrijfsgeheim van ADP.
    Maar kijk op de lampen betekening op de PCB daar staat iets met LS en dan een nummer.
    Is die bij alle lampen hetzelfde?
    Als er bij voorbeeld bij elke lamp een LS2 staat, dan moet jij deze transistor BDX34 (zie foto bovenste rij) voor LS2 vervangen en de diode 4148 daarnaast.
    Opletten: Er zijn bij sommige PCBs nog geleiderbanen tussen de soldeerpunktjes van de transistor...
    Groeten
    Frank

• Update; Disc 2000; de transistor is vervangen en de overige lampjes werken nu allemaal :D

stap voor stap gaat de Disc weer werken, nog wat kleine storing, 10 cent valt door,

Heb nog af en toe probleempje dat de 1 euro munt blijft hangen in het transparante gedeelte nabij de geldbuizen

Ik zal het demonteren en schoon maken.

Of het komt door dat deze niet gemaakt is voor euro?

we gaan het zien, word vervolgd

Dank voor het mee denken

• Hoi Bart123,
    tussen de eerste twee transparante plaatjes van de muntglijgoot maak jij bij de bevestigingsschroeven (ik dacht hetzijn 3 stuks) een dunne borgring.
    De 1 Euro ist iets dikker dan de 1 DM waarvoor de muntproever gemaakt was...
    Groeten
    Frank

• Frank bedankt voor de tip !

de 10 euro cent led rechts boven bij inworp was ook kapot, en weer vervangen door vriend techneut :D

het is zo mooi vanuit niet werkend alles weer tot leven komt, en dat zo n oud kastje van 1987

mede ook dank jullie bijdrage groet ;hüpf

• Hoi Bart123,
    ja dat is de reden dat ook ik witte CPUs repareer.
    Omdat ik het leuk vind dat iemand een terugmelding geeft dat de gokkast nur weer mooi werkt zoals die zou.
    Bedankt voor jouw terugmelding! ;dance
    Misschien krijg jij ja nog twee of drie erbij, zoals vele verzamelaars hier! ;}

Er zijn heel veel modellen van Merkur maar ook van andere merken, zoals te zien bij goldserie:
    https://goldserie.de/index.php/galerien/list/alpha/d

Dan veel plezier met de mooie gokkast!
    Groeten
    Frank

• Hallo Frank,

Ja ik vind zeker reaktie altijd waard daarom , niet iedereen doet wat, stukje waardering toch

Zijn er kaartjes voor onderin bij de geld bak slede te downloaden ? gewoon als toevoeging

Groet Bart ;read

• Hoi Bart,
    er waren 2 kaartjes in.
    Een van de technische toelating (PTB = Physikalisch-Technische Bundesanstalt).
    De andere kaartje was van de verantwoordelijke van de plaatsing (dus daar zou jij ook jouw eigen kaart met joue eigen naam en adres kunnen kreeren).

Nr. = Nummer van de gokkast (staat misschien op de witte kast van de CPU)

Spielgerät = Naam van de gokkast dus bij jouw "Disc 2000"

Inhaber der = adp MERKUR GmbH
    Zulassung = 32312 Lübbecke, Deutschland

gültig = hoe lang de kast geldig is dus bij jouw ongeveer 1990 omdat die meesten 3 jaar geldig waren... zoek jij een datum uit ;)

Groeten

Frank

• Ha Frank,

Wederom dank, kaartje heb ik opgeslagen en kan ik mogelijk wel afdrukken ;)

Even terug te komen op jou eerdere bericht ik heb ook een lot van wat modernere kasten nl;

* Bally Wulff (21 spel) mogelijk nog een keer het uitbreide pakket
    * Bally Wulff Baba Jaga
    * Merkur Blue Diamond leuke kast, 3 jackpots dus meer displays en 2x bonus spel ( update data bank verwacht ik vandaag of morgen )

Verder nog een 10 tal Japanse Pachislo s
    4 Flipperkasten

Ik zal dit nog toevoegen aan mijn profiel

groet uit Holandia ;read

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!