Beiträge von Bart123

Ha Frank,

Wederom dank, kaartje heb ik opgeslagen en kan ik mogelijk wel afdrukken ;)

Even terug te komen op jou eerdere bericht ik heb ook een lot van wat modernere kasten nl;

* Bally Wulff (21 spel) mogelijk nog een keer het uitbreide pakket
    * Bally Wulff Baba Jaga
    * Merkur Blue Diamond leuke kast, 3 jackpots dus meer displays en 2x bonus spel ( update data bank verwacht ik vandaag of morgen )

Verder nog een 10 tal Japanse Pachislo s
    4 Flipperkasten

Ik zal dit nog toevoegen aan mijn profiel

groet uit Holandia ;read

Frank bedankt voor de tip !

de 10 euro cent led rechts boven bij inworp was ook kapot, en weer vervangen door vriend techneut :D

het is zo mooi vanuit niet werkend alles weer tot leven komt, en dat zo n oud kastje van 1987

mede ook dank jullie bijdrage groet ;hüpf

Update; Disc 2000; de transistor is vervangen en de overige lampjes werken nu allemaal :D

stap voor stap gaat de Disc weer werken, nog wat kleine storing, 10 cent valt door,

Heb nog af en toe probleempje dat de 1 euro munt blijft hangen in het transparante gedeelte nabij de geldbuizen

Ik zal het demonteren en schoon maken.

Of het komt door dat deze niet gemaakt is voor euro?

we gaan het zien, word vervolgd

Dank voor het mee denken

Hallo Frank,

Ik zoek nog schema van de CPU deze staat niet in de manual

Heeft u of weet u een pdf hiervan ?

Het gaat om 6 lampen aansturing en ik zie geen schema van de CPU in de manual,

Hopelijk weet u er 1 ? in 1 transistor was kortsluiting toch graag een schema CPU board

Groet Bart

He frank,

Ik zie nu de foto s pas, no hartelijk dank hiervoor

* ik zag 1 munt van 10 cent in de 1 euro buis liggen, dus fout, die er eerst uit halen

mogelijk dat de sensor s daar vuil zijn dus deze ga ik gelijk schoonmaken

overigens is de 5 mark buis niet aanwezig, misschien ook niet erg, ik heb de bodem daar even afgedekt (dop) al zag ik geen sensor

word vervolgd

Ik heb nog nooit zo n kast als deze gehad dat ik niet weet hoe deze buizen kan verwijderen om te kijken naar de sensors,het staat ook niet in de manual

ik heb enkele sensors gezien, in een zwarte houder en even schoon gemaakt met wattenstaafje al waren ze niet echt vuil

ik ga er vandaag weer mee aan de slag

Beste Frank,

Dank u, ik heb de PDF manual al danke,

De muntproever bovenin is een mechanische op euro s gelukkig oke, deze accepteer normaal 10 cent, €1 en € 2 als het goed is

De rechts boven muntproever led gaf eerst een zwak led lampje weer, heeft even gewerkt op 10 euro cent, maar nu is de 10 euro cent led uit .....

Er zit geen munt vast, de €1 en €2 euro munten werken wel, ook met bijvullen, en branden de leds rechts bovenin de deur

dit is weer iets om uit te zoeken, ik word niet veel wijzer van de Duitse manual en of hoe ik die E10 cent weer aan krijg en 10 c accepteer,

Conclusie de 10 euro cent werkt niet, hij betaald ze wel uit als het moet, ....

Grts Bart

Hallo beste,

Betreft de Disc 2000 nog 1 vraag,

Het led 10 euro cent brand nu rechts boven ,er zitten nog geen 10 c munten in
    10 cent munt vallen nu door naar beneden dus niet in de buis

Moet ik bijvullen met de uit betaal schakelaar ingedrukt houden of gewoon de buis vullen met 10 c tot de rode streep ?

deur schakelaar in gedrukt ?

Beste Frank

Dank voor uw tip ! ik heb een tube Bally olie die dun is

Wel moet ik zeggen de eerste 5 minuten alles wel goed draait en schijven in positie, vreemd

is een 2 e intaliesatie met de plug eventueel een optie of niet denk jij ?

Zag je de foto s ? was erg met voedings print maar blij hij al gemaakt is en speelt !

groet Bart

* de taal word soms duidelijker om op duits en of nederlands te zetten :) maar het komt goed duidelijk over

Hallo Frank,

Update; de kast speelt weer !
    Voeding print lamp kontrol is gemaakt, de condensator was verbrand, transistor kapot, en het printspoor tbv de reset naar de CPU was onderbroken en weer gerepareerd door mijn techneut :)
    Daarna moesten we de kast intaliseren gelukkig zat de stekker erbij ! (ik wist eerst niet waarvoor deze was )
    Daarna kwam er licht en leven in de kast (Y)

Nu nog wat kleine kuurtjes, als de kast even speel gaan de schijven niet in goede positie in het venster, als de 3e schijf stopt dan wel alle 3 goed in beeld / venster.... ? wat te doen; nogmaals intialisseren of een kleine reset uitvoeren met de knop achter de deur ?

groeten Bart

Frank nog 1 vraagje;

Moet de 3.6 volt Lithium batterij met een diode of niet ? ik heb de Saft batterij maar mogelijk zijn er meer soorten ?

een gewone batterij mag uiteraard niet opladen,

Ik laat het moren weten, de techneut zal het ook wel weten en meten of het wel of niet goed is

Groeten
    Bart

Hallo Frank,

Dank voor uw antwoorden.

Het is erger dan gedacht, de voeding was kapot en verbrand bij lanpen kontrole"" de condensator was verbrand, en een print spoor tbv de reset voor de CPU

Middels is de voeding print hersteld (techneut) en morgen word deze getest en hopelijk alles goed gaat,

Ik laat het nog weten, ook voor iedereen hier altijd handig te weten hoe en wat en de oplossing, we leren nog steeds :) ;=)

Groet Bart

UPdate,

Hallo Frank,

Batterij verbonden vandaag maar helaas 3.6 volt gemeten maar geen 5 volt op de print ,,,
    nog geen led op de cpu printplaat
    mogelijk doordat
    Ik ontdekte voeding print rechts brand schade

soldering 5 volt lijk ook niet goed, dus ga ik door solderen

ik zal nog foto maken.

Bart